torsdag 9 augusti 2012

JP fick en idé


Ingen vilodag igår och inte idag heller. Svetten har sprutat. Träning är kul och på semestern kan man träna när som helst på dagen! Lyxigt.  

JP fick en idé idag när han var uttråkad på jobbet. På lördag ska vi åka till skogen och plocka kantareller och sedan ska jag göra min kantarellpaj . Det är en jättemysig idé men jag har aldrig plockat kantareller i Skåne. Finns det kantareller i Skåne? I mina hemtrakter, i en skogigare del av landet, har vi *jag plockat en miljon kantareller (minst) så vi har kantarellbackup i frysen.   Hur som helst så tvingade JP  mig att glida ner på stan för att köpa havskräftor eftersom den tänkta kantarellpajen ska ingå i en liten intim kräftskiva på tu man hand.  Han blev stressad över att alla bra kräftor skulle ta slut och målade upp scenariot frusen smaklös sumpkräfta. Jag pilade iväg och införskaffade the real deal så om vi inte går vilse på lördag står både kantarellpaj och havskräftor på menyn! Gött.

 
 *JP har inget svampöga vilket rimmar illa med att han ser det hela som en tävling. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar