måndag 16 juli 2012

"Befrukta mig nu plx!" - Kroppen


ÄL-testet idag visade starkare än det igår så kanske är det ÄL på gång?  Beräknad ÄL efter en ”normal” cykel är idag, men jag kan mycket väl ha en längre.  Jag har ju liksom aldrig räknat dagar etc.  Under en period i månaden (just nu) känner jag mig extra fin,  bryr mig extra om make up och kläder (shoppar gärna nya kläder precis då eftersom provrummen ler mot mig) och framförallt känner jag mig lite mer kär än vanligt och vill väldigt ofta och gärna pussas ligga med JP. Det är då jag trott att jag har ÄL så vi får väl se. Det verkar i alla fall logiskt att kroppen skriker ”befrukta mig” när det är läge.

Efter den här behagliga perioden kommer en mindre behaglig period. En mer konfliktinriktad period.  Är det då min ÄL infaller kan det bli besvärligt med produktionen.

2 kommentarer:

  1. Hej..
    Kunde inte låta bli att le när jag läste detta inlägg - precis så känner jag med :) Den här och förra veckan har jag känt mig finare (smalare) än annars. Anstränger mig mer vid val av kläder och hårfix etc. Känner mig lite extra kär i maken och vill mysa ofta!
    Och strax innan mens så är det precis tvärtom - känner mig uppblåst, svettas, får finnar samt är trött och allmänt glåmig. Vill bara gå runt i myskläder typ. Så nog måste det vara naturens sätt att säga till när vi vill och kan bli befruktade!? Kul att nån satte ord på det jag själv tänkt! :) Lycka till med verkstaden

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tyvärr visade det sig att min teori inte stämmer på mig! Ägglossningen skedde (enligt en ÄLsticka) nästan en vecka senare...alltså mitt i den mindre bra perioden! :P

    Underbart om det stämmer för dig. Lite lättare med produktionen när man känner sig på topp och inte som en arg amöba! ;)

    SvaraRadera