tisdag 24 juli 2012

Vilodag


Vilodag idag! Ingen träning på schemat gör att det drar lite extra  i träningstarmen. Jag och JP tog en powerwalk på 80 minuter på förmiddagen men det räknas inte.   

En av de få som vet om våra planer undrade om jag  verkligen är redo att ge upp min träning för ett barn.  Jag har såklart tänkt en del på det och haft ångest MEN min ambition (om jag har turen att ens bli gravid) köra precis som vanligt tills kroppen säger ifrån. När kroppen sedan säger ifrån så hittar jag vägar.  Jag har dessutom utrustning (skivstång, viktplattor, gymboll, TRX, yogamatta  etc) hemma så det blir enkelt att få till träningspass även när det eventuella barnet är ute. Jag tänker med andra ord inte alls ge upp min träning.

Nej jag vet ju egentligen ingenting och ska inte uttala mig eftersom jag aldrig befunnit mig i spädbarnssituationen MEN det är min ambition att upprätthålla träningen.  Jag är sjukt envis och vet vad som är viktigt för att jag ska må bra som människa och jag kommer att prioritera därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar